Renzo Tjon-A-Joe is de nieuwe brand & marketing ambassadeur
De 29-jarige Renzo Tjon-A-Joe is de nieuwe brand & marketing ambassadeur van de KNZB. In deze rol zal hij betrokken zijn bij het ontwikkelen van marketingcampagnes voor bestaande en nieuwe partners. Daarnaast zal hij zich richten op het creëren van content rondom de TeamNL sporters, waarbij storytelling een belangrijke rol speelt.
Inspirerende zwemmer en persoon
Tjon-A-Joe, die sinds dit jaar een Nederlands paspoort heeft, richt zich op de 50 en 100 meter vrije slag. Hij vertegenwoordigde Suriname twee keer op de Olympische Spelen en nam afgelopen zomer in Parijs voor het eerst deel aan de Spelen namens Nederland op de 50 meter vrije slag. Met zijn ervaring in de internationale zwemsport kijkt hij ernaar uit om zijn kennis en vaardigheden in te zetten voor de promotie van zwemmen in Nederland. Hij is enthousiast over zijn nieuwe rol.
‘’Ik ben ontzettend blij met deze kans, want er zijn volop mogelijkheden. We gaan samen inspirerende en betekenisvolle initiatieven realiseren en kansen optimaal benutten. De KNZB heeft de ambitie uitgesproken om de betrokkenheid met Nederlandse zwemmers te vergroten, en ik draag daar graag mijn steentje aan bij."
Een proactieve en creatieve keuze
Volgens Carlijn Hofland, Commercieel Manager bij de KNZB, past Tjon-A-Joe perfect bij de nieuwe rol.
"De reden dat we voor Renzo hebben gekozen, is vanwege zijn proactieve karakter en zijn creativiteit. Hij heeft met concrete plannen contact met mij opgenomen en aangegeven dat hij naast zijn topsportcarrière ook graag wil werken aan zijn maatschappelijke loopbaan. Ik vind het geweldig dat we daaraan kunnen bijdragen en tegelijkertijd kunnen werken aan de doelen die we als KNZB hebben gesteld."
Bijdragen aan de toekomst
Als actieve zwemmer en Olympiër ziet Tjon-A-Joe deze rol als een unieke kans om zijn passie voor zwemmen te verbinden met de bredere doelstellingen van de KNZB.
"Het is een schitterende mogelijkheid om mijn ervaring uit het zwembad in te zetten om de sport in Nederland te promoten en te laten groeien. Ik wil de volgende generatie zwemmers inspireren."
Tjon-A-Joe beschouwt het als een mooie mogelijkheid om samen met de KNZB te werken aan het vergroten van de zichtbaarheid van de zwemsport, het creëren van krachtige partnerschappen, en het verder bouwen aan het succes van de sport.
"Terwijl ik mijn eigen reis als atleet voortzet, kijk ik ernaar uit om in deze nieuwe rol bij te dragen aan de toekomst van het Nederlandse zwemmen."
Vragen en suggesties over marketing en communicatie mogelijkheden mogen gemaild worden naar partnerships@knzb.nl.