Succesvolle workshop Jongerencommunicatie

Waarom kost het zoveel tijd voor jongeren om commitment van aan te gaan? Waarom reageren ze niet op mijn Instagrampost? En op welke jongeren moet ik mij eigenlijk richten?
Met deze, en veel meer andere, vragen kwamen vrijwilligers met verschillende rollen en van diverse verenigingen samen. Op het bondsbureau van de KNZB vertelde Bureau Coen, gespecialiseerd in jongerencommunicatie, hoe jongeren denken en in het leven staan. Er bleken genoeg overeenkomsten te zijn met andere generaties, maar ook cruciale verschillen.
Bureau Coen vertelde de deelnemers alles over (mogelijke) drempels, communicatie die aansluit bij de doelgroep en bij welke jongeren de grootste kansen liggen. En dat zorgde ervoor dat interessante en inhoudelijk discussies op gang kwamen, en verenigingen hun praktijkvoorbeelden met elkaar deelden. Daardoor gingen de deelnemers niet alleen met een hoop nieuwe kennis naar huis, maar ook met een kofferbak vol met inspiratie.
De workshop werd aangeboden door een samenwerking tussen de KNZB en Rabo ClubSupport. De KNZB organiseert regelmatig workshops en masterclasses, die gefinancierd worden vanuit Rabo ClubSupport. Daardoor zijn ze voor bij de KNZB aangesloten verenigingen gratis te volgen. We kondigen deze workshops en masterclasses altijd aan via onze website, nieuwsbrieven, social media kanalen én via ons Whatsapp-kanaal.
Gerelateerde artikelen

Vrijwilligers zijn onmisbaar - Een woord van Helga Vermeulen (GZC Donk): "Aan vrijwilligers geen gebrek. Erg mooi om te zien dat iedereen zich zo inzet – daar zijn we enorm trots op"
29 april 2025

TeamNL schoonspringers in Dresden
28 april 2025

GZC Donk wint Challenger Cup en schrijft geschiedenis
26 april 2025