Administratie & Software

Administratie & Software

Op deze pagina informeren we je graag over het gebruik van Sportlink, Splash, Compete en het @zwembond.nl e-mailadres.

Startvergunningen, overschrijvingen & digitale waterpolopas

Om uit te kunnen komen in wedstrijden moet de sporter over een startvergunning beschikken. Een eenmaal aangevraagde startvergunning wordt automatische verlengd en per kalenderjaar berekend.
Startvergunningen kunt u met Sportlink Club aanvragen. Hiervoor heeft uw vereniging een inlogcode ontvangen op het vereniging@zwembond.nl adres.
Een startvergunning kunt u in Sportlink Club aanvragen indien het lid een spelactiviteit zwemmen , waterpolo, schoonspringen of synchroonzwemmen beoefend.

  1. Open het detailscherm van het betreffende lid.
  2. Voeg de betreffende spelactiviteit toe waarvoor u een startnummer wilt aanvragen.
  3. Klik op het tabblad Diploma’s en Passen.
  4. U drukt op het groene plusje.
  5. Kies in het pop-up scherm voor Daglicentie (niet mogelijk voor waterpolo) of Startvergunning.
  6. Kies voor het type sport Zwemmen / Waterpolo / Schoonspringen / Synchroonzwemmen.
  7. Voeg eventueel een opmerking toe en druk op het groene vinkje. De Startvergunning of Daglicentie is nu toegekend aan het betreffende lid en is direct bekend bij de KNZB.

Overschrijving startvergunning
Wilt u uw lid overschrijven naar uw vereniging? Kijk voor de bepalingen in het reglement. U kunt de overschrijving in Sportlink Club verwerken.

Om een lid met een startvergunning over te schrijven naar uw vereniging dient u eerst het lid als nieuw lid (bondslid) in te voeren. Omdat het lid al voorkomt in de database wordt het lid geparkeerd. Binnen maximaal 2 werkdagen verwerkt het bondsbureau de geparkeerde leden. Nadat het lid is goedgekeurd door de bond, kunt u de spelactiviteit toevoegen bij het lid. Bij passen voegt u de startvergunning toe. De startvergunning wordt bij de oude vereniging op ingetrokken gezet en bij uw vereniging op uitgegeven.

Er wordt een automatisch e-mail gestuurd naar de oude vereniging. Het lidmaatschap bij de oude vereniging blijft op aangemeld staan. De oude vereniging kan zelf het lidmaatschap afmelden. Het menu Overschrijvingen onder Personen kunt u hiervoor niet gebruiken.

Wanneer u toegang heeft tot Sportlink Bond kunt u bij rapportage - relaties dit overzicht zelf opvragen.

Support Sportlink

Ik heb een vraag over Sportlink Club, waar kan ik terecht?
We hebben gemerkt dat het niet altijd duidelijk is voor u als vereniging welke vragen over Sportlink Club u waar moet stellen, KNZB of Sportlink Services.
Om ervoor te zorgen dat dit ook voor u duidelijk wordt, zodat u snel een antwoord heeft op uw vragen, onderstaande uitleg:

KNZB

  • Voor vragen over jouw ledenadministratie kun je terecht bij de verenigingsondersteuner.
  • Vragen over het aanvragen of aangevraagde Startvergunningen en vragen over teamopgave (waterpolo) kunnen naar de betreffende sporttak.

Sportlink Services

  • Foutmeldingen in Sportlink Club
  • Nieuw wachtwoord voor beheerders van Sporltink Club aanvragen
  • Inhoudelijke gebruikersvragen m.b.t. Sportlink Club Contributie-, Boekhoud- en vrijwilligers module en de clubsite en plug-ins.

De Sportlink Servicedesk kun je bereiken via het Online Helpdesksysteem of telefonisch op 088 - 7700500 (elke werkdag van 8.00 – 17.00)